Presentreklam som folk vill ha

Minns du jularna som barn? Hur det ofta var de hårda paketen som var mest välkomna, medan sockorna från mormor – hur än välment initiativet var – hamnade i “jaså”-högen. Som vuxna resonerar vi i mångt och mycket lika, och det här är värt att tänka på för dig som företagare när du ska välja presentreklam som ska marknadsföra ditt företag.

Presentreklam måste göra nytta

Pennor gör nytta. Mössor värmer huvuden. Godis äts upp. Se där tre olika exempel på hur presentreklam kan vara effektiv att uppfylla sitt syfte. Vissa av dem har längre livslängd än andra, så det gäller att tänka på vad du är ute efter som företag. Godis fyller sin funktion på mässan eller för de kunder som besöker ditt företag, medan kläder räcker längre. Kläderna ger även en bättre exponering totalt, då bäraren av till exempel en mössa potentiellt kan locka nya kunder till ditt företag.

Vad är det folk vill ha?

När du ska bestämma dig om presentreklam till ditt företag kan du fundera över detta med följande fråga i bakhuvudet: vilken nytta gör dessa produkter för kunden? För det är kundens nytta som avgör om hen kommer att använda och därmed visa upp produkten. Kunden har inget intresse av att göra reklam för dig, egentligen. Snarare kan det kanske anses vara en nackdel i vissa fall, med för tydlig branding. Det gäller att kombinera vad du är ute efter som företag, med vad kunden vill ha, när du gör i ordning din presentreklam. Så ta det inte som en skymf ifall det där USB-minnet med dina broschyrer blir formaterat för att rymma foton, filmer eller vad det nu kan vara.

Presentreklam som folk vill ha

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *